29 Ocak 2013 Salı

SANAL MAĞAZA GERÇEK MAĞAZAYA KARŞI

Daha önceki yazılarımızda  E-ticaretin hızla geliştiğini  (E-TİCARET AVM KAPATTIRIR MI?) perakende markalarının ve AVM.lerin yaptığı bazı hatalarında (MECİDİYEKÖY - LEVENT AVM HATTI) e-ticareti daha da güçlendirdiğinden bahsetmiştik.

Bugün markaların bir çoğu her AVM'de  mağazaları olsun diye çabalarken aynı çabayı  satış danışmanlarının eğitimleri için harcamıyor görüntüsünde. Müşteriyi anlamak yerine bir şeyler satma çabası içinde olan satışçılar müşteriyi misafir yerine koyamayıp etkin iletişim gerçekleştiremiyorlar. 


Ürününüz veya hizmetinizde bir farklılık sunamıyorsanız, bir değer oluşturamıyorsanız, müşterinizle etkin iletişim kurmayıp onu güzelce karşılayıp akılda kalıcı bir şekilde uğurlamıyorsanız, tüketicinin hangi markanın ürünü ucuzsa (veya iyi bir indirim yapmışsa) onu tercih etmesi kaçınılmaz olacaktır.


25 Aralık 2012 tarihinde Birileri mağaza çalışanlarına MÜŞTERİYİ GÜZEL UĞURLAMANIN ne kadar önemli olduğunu anlatmalı... diye yazmıştık.

Netice de mağazanıza gelen müşterilerinize yukarıda sayılanları yapmazsanız mağazalar sadece ürünü almadan önce deneyeceğimiz yerlere dönüşecek ki artık sanal mağazacılık (aşağıdaki yotube videosunda da görebileceğiniz üzere) alışveriş etmeden önce üzerinizde de denemenize artık imkan veriyor...


E-ticarette ki gelişmeler (sağladığı faydalar sebebiyle markaların hızla e-ticarete yatırım yapmaları), AVM.lerin ve perakende sektörünün yaptığı bazı hatalar sonuçta e-ticareti güçlendiriyor. Daha öncede pek çok kez söylediğimiz gibi BÜYÜK PASAJ konumundan sıyrılamayan AVM.lerin işi çok zor olacak...

Hem AVM.ler hem de kiracıları için 2013 çok iyi takip edilmeli ve gerekli önlemler alınmalı... 

23 Ocak 2013 Çarşamba

İŞYERİNDE KONFÜÇYÜS HUZURU


Bildiğini bilenin arkasından gidiniz, bildiğini bilmeyeni uyarınız, bilmediğini bilene öğretiniz, bilmediğini bilmeyenden kaçınız./Konfüçyüs 

31 Aralık 2012 günü twiiter'da yazdığımız Konfüçyüs'ün bu güzel sözü biraz da yeni yıl dileği gibiydi...

Aslında bu herkesin, bilgili, yönlendirici, işleri delege eden, öğrenmeye ve öğretmeye açık liderlerle çalışması, aynı zamanda neyi bilmediğini bilen ve öğrenmek için çabalayan ekip arkadaşları ile çalışma şansı bulması dileği idi.

Trafikte geçen zamanı da düşündüğümüzde neredeyse zamanımızın yarısının işyerinde geçtiğini düşündüğümüzde en önemli konunun huzur dolu çalışmak olduğu kanaatindeyiz...

Yukarıda saydığımız özellikteki yönetici ve çalışma arkadaşları bizleri epeyce mutlu ederken bilmediğini bilmeyen yöneticilere de denk gelmemek huzurun varlığı için çok önemli olsa gerek...











Bu düşünceler doğrultusunda bu güzel sözü twitter'da ki dostlarımızla paylaştık. Güzel bir söz olduğunu ve beğenileceğini tahmin ediyorduk ama 200'den fazla retweeet alacağını ve 50'den fazla kişinin de favorilerine ekleyeceğini pek tahmin etmemiştik. 

Sözü beğenenler muhtemelen ya ''zaten ben şanslıyım ve böyle güzel insanlar ve yöneticilerle çalışıyorum''  ya da ''evet bu dert benim başımda da mevcut. Bilmediğini bilmeyen çalışma arkadaşım ve yöneticim var ki huzuru yakalamakta zorlanıyorum'' diyor olmalılar...

Umuyoruz ki bu sözü beğenen herkes şanslı olduğunu düşündüğü için beğenmiştir. Herkesin mutlu, sağlıklı, başarılı ve huzur dolu bir yıl geçirmesi dileğiyle...

17 Ocak 2013 Perşembe

MECİDİYEKÖY - LEVENT AVM HATTI

Daha önceki yazımızda E-TİCARET AVM KAPATTIRIR MI? diye bir sormuştuk. Bunun sorumlusunun sadece e-ticaret olmadığını, perakende sektörünün de AVM.lerle elele vererek kendi kendilerine de bazı zararlar vermekte olduğundan bahsetmiştik. Bu konuyu biraz daha açmakta fayda var...

Bundan yaklaşık 20 yıl önce AKMERKEZ yapıldığında sanıyoruzki Akmerkez'i yapanlar AVM.lerin yaygınlaşacağını tahmin ediyorlardı. Ancak bu kadar yaygınlaşacağını tahmin ediyorlar mıydı doğrusu merak ediyoruz.  Çünkü Zorlu Center ve Özdilek AVM açıldığında Mecidiyeköy - Levent Hattındaki AVM.lerin birbirlerine uzaklıkları neredeyse yürüme mesafesiyle 10dk olacak... Cevahir - Trump - Profilo - Astoria - Zorlu Center - Metrocity - Özdilek - Kanyon - Axis - Sapphire - Akmerkez... 

Peki bu kadar çok AVM'ye ihtiyacımız gerçekten var mı? Kişi başına düşen kiralanabilir alan hesaplamasıyla belki hala olabilir ama unutulmaması gereken bir şey var. 2005 yılında (Cevahir AVM açıldığında) 1,4 Milyar Dolar olan E-ticaret Hacmi 2012'de 30 milyar doları aşmış durumda. Bu değerlendirmeler ışığında 2005'den  bu yana AVM sayısı 3 kat, E-ticaretin hacmi de 20 kat artmış durumda. 

Özellikle birbirine yakın AVM.lerin bir farklılık yaratıp, BÜYÜK PASAJ konseptinden kurtulamaları gerekiyor... Bunu başarabilenler AVM olarak devam ederken, muhtemelen diğerleri Otel,  Okul, Hastane gibi başka alternatifler aramak zorunda kalabilirler


7 Ocak 2013 Pazartesi

E-TİCARET AVM KAPATTIRIR MI?


2013'te e-ticaret hacmi 50 Milyar TL'yi geçecekmiş. Perakende sektörü ve AVM.ler, e-ticaretin bu büyüme hızından etkilenir mi, ne dersiniz? 

diye bir soru yöneltmiştk 12 Aralık 2012'de...


Bundan yıllar evvel e-ticaretin potansiyelini anlatmaya çalıştığınızda pek çok kişi ürüne dokunmadan satın alma işinin Türkiye'de zor olacağını ve bu işin tutmasının zor olduğunu söylüyordu.  Anlaşılan o ki bu tahminleri pek tutmadı. 

Tabloda da görüleceği üzere 2007 yılında 5,5 , 2009'da 10,3, 2011'de 22,9 Milyar TL olan e-ticaret hacmi 2012'de 31 Milyar TL (tahmini). ve 2013'te gerçekleşmesi beklenen  rakam tam 50 Milyar TL. E-ticaret perakende sektöründen her yıl biraz daha müşteri kapmaya devam ediyor. AVM'lerle beraber hızla büyüyen markaların şimdi çok ciddi bir rakibi var. Elbette bu rakip sadece perakende sektörünü tehdit etmiyor, aynı zamanda pek çok AVM'nin de bu durumdan etkileneceği bir gerçek...



Hepsiburada, Trendyol, Gittigidiyor, Limango, Markafoni gibi firmaların yanında Teknosa, Bimeks, D&R vb perakende firmaları da e-ticaretin başarılı firmalarından. Son zamanlarda televizyonda reklamlarını gördüğümüz Lcwaikikide anlaşılan e-ticarete daha fazla önem vermeye başlamış durumda.

Bir yandan birbirine çok yakın AVM.ler kendi pazar paylarını bölerken diğer yandan gelişen e-ticaret sebebiyle zorlu günler onları bekliyor. Sanal mağazalar yavaş yavaş gerçek mağazaların yerini almaya başladıkça markaların AVMlerden çekilmesi sürpriz olmayacaktır. Dolayısıylada daha önce alışveriş için gidilen AVMyi bir süre sonra otel, kültür sanat merkezi, okul vb. olarak görürsek şaşırmayacağız...

2014 yılında AVM sayısının 347 olacağı tahmin ediliyor. Eğer%5 -%10.luk bir kapanma olursa bu durum 30.000-80.000 çalışanı doğrudan etkileyecektir. 

E-ticaretin bu kadar hızlı gelişmesine karşın perakende sektörü ve AVM'ler yakında karşılacakları sorunun ya farkında değiller ya da nasıl strateji üreteceklerini tam olarak bilemiyorlar. Oysaki elele vererek bazı değişiklikler yapmalılar. 

Sorun  sadece AVMlerin birbirine yakınlığı (b
u arada cadde mağazacılığınıda unutmamak gerekiyor) ve güçlenen e-ticaret değil elbette. Daha sonra detaylıca bahsedeceğimiz üzere, yapılan satış-pazarlama ve yönetimsel hatalarda bu süreci hızlandırıyor. 

Umuyoruzki herkesin kazançlı çıkacağı bir yöntem bulunur...

6 Ocak 2013 Pazar

140 KARAKTER SINIRI MI, O DA NE?

Twitter'da çok güzel öneriler ve fikirler çıksa da 140 karakter sınırı sinerjiyi önlüyor. Önemli konuların daha fazla tartışılabilmesi lazım.

16 Aralık 2012 tarihinde yukarıda gödüğünüz tweeti atmıştık. Çünkü twitter'da ki bu çok güzel fikir ve önerilerin daha kapsamlı olarak tartışılması gerektiğini düşünüyorduk. Ancak 140 karakter sınırı buna izin vermiyordu...

Buradan yola çıkarak bizde belki daha fazla sinerji yaratılabilir umuduyla blogumuza  tweetler adında bir ilave yaptık. En çok tartışılması gereken ve en çok  retweet edilen (veya favorilere eklenen) konular ile en fazla yorum aldığımız (ve yorum yaptığımız) konuları bundan sonra burada değerlendireceğiz...

Herhangi bir konudaki fikirsel buluşmalar ile gözden kaçan konuları değerlendirip en verimli hale getirmeye çalışacağız. Lütfen konular hakkkındaki yorumlarınızı esirgemeyin.

Saygılarımızla
Patrona Mektuplar