7 Ocak 2013 Pazartesi

E-TİCARET AVM KAPATTIRIR MI?


2013'te e-ticaret hacmi 50 Milyar TL'yi geçecekmiş. Perakende sektörü ve AVM.ler, e-ticaretin bu büyüme hızından etkilenir mi, ne dersiniz? 

diye bir soru yöneltmiştk 12 Aralık 2012'de...


Bundan yıllar evvel e-ticaretin potansiyelini anlatmaya çalıştığınızda pek çok kişi ürüne dokunmadan satın alma işinin Türkiye'de zor olacağını ve bu işin tutmasının zor olduğunu söylüyordu.  Anlaşılan o ki bu tahminleri pek tutmadı. 

Tabloda da görüleceği üzere 2007 yılında 5,5 , 2009'da 10,3, 2011'de 22,9 Milyar TL olan e-ticaret hacmi 2012'de 31 Milyar TL (tahmini). ve 2013'te gerçekleşmesi beklenen  rakam tam 50 Milyar TL. E-ticaret perakende sektöründen her yıl biraz daha müşteri kapmaya devam ediyor. AVM'lerle beraber hızla büyüyen markaların şimdi çok ciddi bir rakibi var. Elbette bu rakip sadece perakende sektörünü tehdit etmiyor, aynı zamanda pek çok AVM'nin de bu durumdan etkileneceği bir gerçek...



Hepsiburada, Trendyol, Gittigidiyor, Limango, Markafoni gibi firmaların yanında Teknosa, Bimeks, D&R vb perakende firmaları da e-ticaretin başarılı firmalarından. Son zamanlarda televizyonda reklamlarını gördüğümüz Lcwaikikide anlaşılan e-ticarete daha fazla önem vermeye başlamış durumda.

Bir yandan birbirine çok yakın AVM.ler kendi pazar paylarını bölerken diğer yandan gelişen e-ticaret sebebiyle zorlu günler onları bekliyor. Sanal mağazalar yavaş yavaş gerçek mağazaların yerini almaya başladıkça markaların AVMlerden çekilmesi sürpriz olmayacaktır. Dolayısıylada daha önce alışveriş için gidilen AVMyi bir süre sonra otel, kültür sanat merkezi, okul vb. olarak görürsek şaşırmayacağız...

2014 yılında AVM sayısının 347 olacağı tahmin ediliyor. Eğer%5 -%10.luk bir kapanma olursa bu durum 30.000-80.000 çalışanı doğrudan etkileyecektir. 

E-ticaretin bu kadar hızlı gelişmesine karşın perakende sektörü ve AVM'ler yakında karşılacakları sorunun ya farkında değiller ya da nasıl strateji üreteceklerini tam olarak bilemiyorlar. Oysaki elele vererek bazı değişiklikler yapmalılar. 

Sorun  sadece AVMlerin birbirine yakınlığı (b
u arada cadde mağazacılığınıda unutmamak gerekiyor) ve güçlenen e-ticaret değil elbette. Daha sonra detaylıca bahsedeceğimiz üzere, yapılan satış-pazarlama ve yönetimsel hatalarda bu süreci hızlandırıyor. 

Umuyoruzki herkesin kazançlı çıkacağı bir yöntem bulunur...

1 yorum:

  1. Kendi sattıgı ürününü kendisi üreten,Magazalarının mülkiyeti kendi firmasına ait olan,İşinde başarılı kalifiye elemanlar çalıştıran,müşteri memnuniyetini firmanın devamlılıgını saglayan unsur oldugu idrakinde olan, ve müşterinin vede çalışanların firma ortagı oldugu gerçegini iyi anlayan ve anlatabilen (müşteri ve çalışanların ortaklıgı resmi kayıtlı ortaklık anlamı taşımıyor)Kaliteye önem veren,sektörle ilgili dünyayı takip edebilen ve güncel kalabilen firmalar şertlar ne olursa olsun başarılı olurlar.MUHABBETLE.

    YanıtlaSil